Blog | ErgoTest: Ergonomia pracy siedzącej, rozwiązania ergonomiczne

  poprzedni wpis następny wpis  

Domowe i naturalne sposoby na stres. Jak pozbyć się napięcia?

2022-05-17

Domowe i naturalne sposoby na stres. Jak pozbyć się napięcia?

Poznaj naturalne sposoby na stres. Sprawdź, jak skutecznie pozbyć się napięcia nerwowego, które jest związane z aktywnością zawodową.

Spis treści:

Jak w naturalny sposób pozbyć się nerwów i napięcia?

Stres degraduje zdrowie, dlatego warto zadbać o to, by kontrolować swoje odczucia i nie pozwalać na wyniszczanie samego siebie bez względu na okoliczności. Walka ze stresem w pracy nie należy do łatwych, jednak możesz zmniejszyć jego oddziaływanie i negatywne skutki. Według naukowców stres powoduje wiele ciężkich chorób, które wyniszczają nas od środka. Osoby, które żyją z przewlekłym stresem, częściej zapadają na ciężkie choroby, jest więc o co walczyć. 

Oto naturalne sposoby na stres w pracy. Jeśli w życiu codziennym wykorzystasz nasze propozycje, możesz uchronić swoje ciało przed tragicznymi w skutkach chorobami. A według naukowców to właśnie stres jest odpowiedzialny za 70 proc. wszystkich wizyt lekarskich wśród osób aktywnych zawodowo.

Jak pozbyć się napięcia nerwowego? Poznaj moc endorfin!

Aby zminimalizować negatywne skutki życia w towarzystwie przewlekłego stresu, zadbaj o zwiększenie produkcji endorfin. To właśnie one są odpowiedzialne za uczucie szczęścia. Wszak powszechnie są nazywane hormonem szczęścia. Są one wytwarzane w czasie odczuwania bólu po to, by go stłumić. I robią to niezwykle skutecznie.

Endorfiny potrafią wprowadzić umysł człowieka w stan totalnej szczęśliwości i w znaczący sposób polepszają nastrój. Aby zwiększyć ich produkcję, warto trochę lepiej poznać swój organizm. Dzieje się tak bowiem między innymi podczas zjadania czekolady, uprawiania aktywności fizycznej, a nawet w czasie seksu. 

Ten naturalny sposób na stres jest w zasięgu Twoich możliwości: śpij co najmniej 8 godzin.

Sen to kolejny czynnik, który ma zbawienny wpływ na Twoje ciało. Jeśli doświadczasz przewlekłego stresu w pracy, zwróć uwagę na długość oraz jakość swojego snu. Jeśli w czasie nocy, uda Ci się osiągnąć fazę głębokiego snu, czyli REM, to Twój organizm rozluźni się, a mózg wyciszy. Sen powoduje optymalne rozluźnienie mięśni oraz wyciszenie oddechu. Organizm wówczas najlepiej się regeneruje, a ciśnienie krwi się obniża. Jeśli zadbasz o to, by spać co najmniej 8 godzin na dobę, to Twoje ciało uzyska czas niezbędny do regeneracji. W ten sposób uda Ci się odzyskać równowagę po stresującym dniu w pracy.

Cisza — skuteczny i domowy sposób na stres

Bezustanny dźwięk dzwoniącego telefonu w open space sprawia, że Twój mózg po powrocie do domu jest niczym tykająca bomba? A po przekroczeniu progu domu dzieci zasypują Cię pytaniami i historiami, których doświadczyły w szkole?

Jedyne czego pragniesz to z pewnością… cisza. I to właśnie ona ma zbawienny wpływ na wyciszenie pracy Twojego mózgu. Pozwól sobie na odpoczynek i zadbaj o to, by codziennie wybrać się przynajmniej na 30-minutowy spacer w ciszy. Twój mózg podziękuje Ci za to odzyskaniem równowagi, a zmęczone i spięte ciało dozna dzięki temu ukojenia.

Muzyka relaksacyjna jako naturalny sposób na uspokojenie

Zszargane nerwy to efekt kolejnego dnia w biurze obsługi klientów? Bezustanne rozmowy i dzwoniące telefony słyszysz w swojej głowie jeszcze kilka godzin po opuszczenia biurowca? Zamiast komunikacji miejskiej wybierz spacer do domu. Skorzystaj z zalet przenośnych odtwarzaczy muzycznych i zrelaksuj się przy dźwiękach muzyki relaksacyjnej. Idealnie skomponowane dźwięki ukoją Twoje zmęczone zmysły i pomogą odzyskać świetną formę psychiczną. Dźwięki muzyki relaksacyjnej to idealny sposób na walkę z objawami stresu bez względu na to, gdzie jesteś.

Aromaterapia, czyli skuteczny sposób na walkę ze stresem w pracy

Stres w pracy skutecznie odbiera chęci do życia, rozwoju zawodowego oraz pozbawia satysfakcji z wykonywanych zadań. Do jednych z nielicznych sposobów, które możesz wykorzystać w czasie pracy, zalicza się aromaterapię. Flakonik z olejkiem możesz zawsze ustawić na biurku lub nanieść preparat na odzież, lub skórę i czerpać ukojenie nawet w stresującej atmosferze. Na zszargane nerwy warto mieć pod ręką olejek różany, lawendowy, bazyliowy lub geraniowy.

Rozluźnij mięśnie w gorącej wodzie — skuteczna technika relaksacyjna w walce ze stresem

Jeśli Twoje ciało jest spięte, a Ty odczuwasz zmęczenie po kolejnym ciężkim dniu w pracy… weź gorącą kąpiel. Ciepła woda zwiększa poczucie bezpieczeństwa, ponieważ przypomina zakodowane w umyśle chwile spędzone w łonie matki. Ponadto rozluźnia spięte mięśnie. Aby zwiększyć pozytywne skutki tego zabiegu, możesz dodać do wody kilka kropel ulubionego olejku lub pachnącą sól kąpielową. Problemy i nieprzyjemne sytuacje, które dotknęły Cię w czasie pracy, odejdą w niepamięć po takim domowym zabiegu SPA.

Zapomnij o czynnikach stresogennych w czasie…medytacji. To jest dobre na stres i nerwy!

Medytacja to popularny w ostatnim czasie sposób na oderwanie się od problemów życia codziennego. Podczas sesji swoją uwagę przekieruj na sposób oddychania, a napływające myśli skutecznie „rozpuszczaj”. Jeśli na co dzień nie masz kontaktu z przyrodą, możesz włączyć muzykę, która odtwarza dźwięki śpiewających ptaków i szum drzew lub morza. Kilka minut dziennie, które spędzisz w swoim towarzystwie, z pewnością pomoże pozbyć Ci się negatywnych skutków stresu i odzyskasz upragnioną równowagę.

Naucz się żyć bez bólu. Poznaj nasze sposoby na walkę z bólem głowy.

Bez względu na przyczynę stresu, aby nie doznać wielu ciężkich chorób w przyszłości, nauczyć się nad nim panować. To jedyny i skuteczny sposób, który uchroni Cię przed negatywnymi skutkami życia w napięciu.

Do najczęstszych skutków ubocznych pracy przy komputerze zalicza się również przewlekły ból głowy od komputera. Poznaj kilka skutecznych sposobów na walkę z tą uciążliwą dolegliwością i odzyskaj radość życia. O tym problemie pisaliśmy na naszym blogu Ergotest.

Zachęcamy również do obserwowania naszych kanałów w mediach społecznościowych:

Facebook Instagram Linkedin Youtube 


Zobacz także